23jaar

TRAINING GASTVRIJHEID IN
HET ONDERWIJS & BIJ OVERHEDEN

Overheden en onderwijs kennen veel procedures en regels. Hoe dienstverlening ervaren wordt, wordt met name bepaald door hoe er wordt gecommuniceerd. In deze training dagen wij de deelnemers uit om minder in systemen en meer in mensen te denken. En dat kan heel goed samengaan weten wij uit ervaring bij onze relaties. De training Gastheerschap zoomt in op de gesprekken van medewerkers in allerlei functies en situaties. Hoe kun je oprecht verbinding maken en daarmee de ervaring van de student, collega, burger of bezoeker overtreffen? Let’s go active!

Duur van de training

De basistraining bestaat uit één dagdeel training. Afhankelijk van de doelstellingen kan de training met één of twee dagdelen worden uitgebreid.

Concreet doel & praktische aanpak

Wat kun jij (bewuster) doen in jouw gesprekken om de ander zich ‘welkom’ te laten voelen? Dat is de basis van deze training. Medewerkers leren écht verbinding met (interne) klanten/studenten te maken en op een eenvoudige manier snel te achterhalen hoe je de ander optimaal kunt helpen. De basis voor jullie succes zijn de 7 principes van Givability®, de kunst van het geven. We werken met actieve aansprekende werkvormen waarmee we de deelnemers de materie laten ervaren en begrijpen.

Belangrijke leergebieden

  • Wat is Gastheerschap? En waarom is het essentieel bij jullie?
  • Givability®, het vermogen om te geven: je interne knop op geven leren zetten.
  • De 7 principes van Givability® eigen maken met leuke effectieve opdrachten en oefeningen
  • Een optimale beleving realiseren met behulp van de Puzzel van Gastvrijheid©.
  • Optimaliseren van alle communicatiemomenten met studenten.
  • Het Helpen-Principe consequent toepassen in je werk.
  • Het overtreffen van verwachtingen tijdens, welkom, verblijf, vertrek en relatie.
  • Optimaliseren van alle communicatiemomenten met studenten.
  • Blijven geven, ook wanneer het lastig wordt.
  • Een feestje maken van je werk!

Verwacht resultaat

Afhankelijk van de grootte van het traject is er een cultuur ontstaan van samenwerken en samen verantwoordelijk zijn voor de beleving van studenten, ouders, bezoekers, burgers en collega’s. De deelnemers kijken anders naar burgers/studenten en zien vooral de menselijke kant. Ze weten hoe zij goed Gastheerschap kunnen laten zien.

Aanpassingsmogelijkheden

Wij maken iedere training geheel op maat voor jouw organisatie. We kunnen daarom ook combinaties maken met andere trainingsonderwerpen. Bijvoorbeeld hoe om te gaan met lastige situaties of afspreken en aanspreken. Wij adviseren je graag.

In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands

Waar verzorg(d)en wij succesvol trainingen op dit gebied:

Daarom Letsgoactive

  • Praktisch & resultaatgericht
  • Gedreven, ervaren trainers
  • Hoge intensiteit, veel dynamiek
  • Dé experts in Hospitality & Leiderschap
  • Al 23 jaar toonaangevend in Gastvrijheid
  • Ontwikkelaars van Givability® en Gevend Leiderschap

Maak een feestje van je werk!
nl