TRAINING GIVABILITY® & HOSPITALITY IN DE HOTELLERIE
Nergens is de verwachting van gasten op het gebied van gastvrijheid zo hoog als in de Hotellerie. Givability® staat voor Gastheerschap-Plus. ‘The extra Mile’ willen gaan om van iedere gast een blije gast te maken. Letsgoactive helpt gastvrijheid en Gastheerschap een belangrijke rol te laten spelen binnen het hotel en te verankeren in de cultuur, we doen dit met Givability®, de kracht van geven, samenwerken en het optimaliseren van alle contactmomenten met gasten. We maken daarbij de concrete vertaling naar de werkplek van iedere medewerker.
Duur van de training
De basis training bestaat uit 2 actieve dagen training met een periode van 2 – 3 weken ertussen.
Naar wens kan de training met meer dagen en dagdelen worden uitgebreid, bijvoorbeeld om verder te verdiepen.
Concreet doel & praktische aanpak
Gasten op ieder moment een onderscheidend goede beleving bieden, dat is het doel van deze training. Letsgoactive staat voor een praktische aanpak waarbij we starten met bewustwording en dan de concrete vertaling maken naar de contactmomenten met gasten van de deelnemers. Met aansprekende actieve werkvormen laten we de deelnemers ervaren en voelen wat Gastheerschap doet bij gasten.
Belangrijke leergebieden
- Wat is Gastvrijheid en wat is Gastheerschap?
- Givability®, je interne knop vanuit Leiderschap op geven leren zetten.
- De 7 principes van Givability® eigen maken met leuke en vooral effectieve opdrachten en oefeningen.
- Leren eenvoudig de verwachtingen te overtreffen met behulp van de Puzzel van Gastvrijheid.
- Optimaliseren van alle communicatiemomenten van de betreffende afdeling(en).
- Het Helpen-Principe consequent toe leren passen in je werk en gasten actief adviseren.
- Blijven geven, ook wanneer het lastig wordt.
- Lastige situaties met gasten met jouw leiderschap leren oplossen.
- Verantwoordelijkheid voor je eigen taken en voor mensen en situaties om je heen.
- Plezier maken en op een positieve wijze leren spelen met situaties en gasten.
Verwacht resultaat
Na deze inspirerende training zijn de deelnemers zich volledig bewust van hun aandeel in de beleving van gasten. Weten zij overal en altijd met hun gastvrijheid en leiderschap het verschil te maken en gasten zich prettig en welkom te laten voelen. Hebben zij de kennis en de middelen om onderscheidend goed Gastheerschap te laten zien. Weten zij hoe ze echte verbinding maken en creëren zij actief fans voor het hotel. Daarnaast draagt de training bij aan een substantiële verhoging van het eigen werkplezier.
Aanpassingsmogelijkheden
De basis training bestaat uit 2 dagen met een tussenpozen van 2 -3 weken. De training kan worden uitgebreid of ingekort met (extra) dagdelen om verder te verdiepen en te optimaliseren. Bijvoorbeeld een combinatie met een verkooptraining of een training omgaan met klachten en lastige situaties is heel goed mogelijk. Wij adviseren je graag.
In welke talen kunnen wij de training geven
- Nederlands
- Engels