TRAINING HOSPITALITY IN HET ZIEKENHUIS EN DE ZORGPRAKTIJK
Niemand komt graag in het ziekenhuis, een kliniek of een zorgpraktijk, maar soms moeten we er toch zijn. Hoe fijn is het dan om door de medewerkers, zowel service-medewerkers, facilitaire-medewerkers als zorgmedewerkers op een fijne manier te worden ontvangen en behandeld. Zodanig dat je je welkom voelt en je vrij voelt vragen te stellen. Communicatie die maakt dat je je meer op je gemak voelt en het duidelijk is hoe het werkt en wat er van je verwacht wordt. Hoe fijn is het als mensen aardig tegen je zijn en je goed geholpen wordt? In deze training leren de deelnemers te denken en werken vanuit de Hospitality-gedachte en de kracht van ‘geven’.
Duur van de training
Wij bieden trainingen van een dag of twee dagdelen maar ook een 2 of 3 hele dagen. De deelnemers krijgen voor de tussenliggende periode concrete opdrachten om in hun eigen werk toe te passen. De training kan worden uitgebreid met extra modules als ‘omgaan met lastige situaties‘ en ‘afspreken & aanspreken’.
Concreet doel & praktische aanpak
Iedere Letsgoactive training start met het bepalen van het doel. De training maken wij zodanig dat het doel dat jij hebt met de training wordt gerealiseerd. De manier van trainen en de actieve werkvormen maken de training heel praktisch en voelbaar voor de deelnemers. Zo zorgen we ervoor dat hetgeen we trainen in de praktijk wordt toegepast en het resultaat wordt behaald. Wij vertellen je er graag meer over.
Belangrijke leergebieden
- Wat is Hospitality en wat kunnen wij daarmee in het ziekenhuis, op de poli of in de praktijk?
- Givability®, de kracht van geven: je interne knop op ‘geven’ leren zetten, vanuit leiderschap.
- De 7 basisprincipes van Givability® eigen maken middels inspirerende oefeningen en opdrachten.
- Optimale communicatie met patiënten, vrijwilligers en medewerkers.
- Echt verbinding leren maken en denken en werken vanuit het Helpen-Principe.
- Je verantwoordelijk voelen voor mensen en situaties, ook als dat niet echt je taak is.
- Mensen tegemoet treden zonder vooroordelen en leren niet te snel te oordelen.
- Een optimale beleving realiseren met behulp van onze Puzzel van Gastvrijheid.
- Bouwen aan vertrouwen met patiënten.
Verwacht resultaat
De deelnemers zijn zich bewust van hun houding en rol in het ziekenhuis waar het gaat om de beleving van patiënten en zijn in staat echte verbinding te maken. Op een fijne manier te communiceren en te helpen, zonder vooroordelen en datgene te doen wat iemand nodig heeft. Afhankelijk van de grootte van het traject is een cultuur van ‘geven’ ontstaan waarbij teamleden voor elkaar klaarstaan en de werksfeer optimaal is.
Aanpassingsmogelijkheden
Per organisatie gebruiken we de eigen praktijksituaties; al dan niet in combinatie met de trainerservaringen uit een kennismakingsbezoek. Je kunt leergebieden toevoegen. Zoals verder inzoomen op de juiste vragen stellen, omgaan met lastige situaties of afspreken en aanspreken.
Naast ons alle medewerkers te laten trainen is het mogelijk te kiezen voor een ’train de trainer-traject’ waarin wij een aantal mensen binnen jouw organisatie actief trainen en intensief coachen in het trainen van collega’s op het gebied van proactieve Hospitality. Wij vertellen je er graag meer over.
In welke talen kunnen wij de training geven
- Nederlands
- Engels