23jaar

TRAINING KLANTGERICHT VERKOPEN IN DE WINKEL

Optimale Hospitality en een geweldig verkoopresultaat! Met onze ‘5 Gouden Regels voor klantgericht verkopen in de winkel’ hebben wij al veel winkelteams, medewerkers en managers geholpen de klanttevredenheid en -loyaliteit aanzienlijk te verhogen met als gevolg een hogere gemiddelde besteding per klant. Ook jou en je team helpen wij graag bij het verbeteren van het verkoopresultaat, met een Retail verkooptraining! In deze training leer je met behulp van Givability® echt verbinding te maken met iedere klant en te achterhalen wat de vraag achter de vraag is. Met die informatie kun je de klant pas echt goed helpen. Met behulp van ons Helpen-Principe gaan we jouw verkoop- en adviesvaardigheden optimaliseren waarbij je klantgerichte verkooptechnieken leert gebruiken. Met deze training garanderen wij je een beter resultaat!

Leergebieden

  • Klantgericht denken en doen, bewustwording.
  • Givability® als basis voor gastvrijheid in de winkel.
  • Wat is het juiste moment om contact te maken.
  • Interesse tonen en een gesprekje aangaan.
  • De verschillende klant typen en aandachtspunten.
  • Het Helpen-Principe leren toepassen wanneer je een klant helpt.
  • Leren professioneel te spelen en plezier te maken met klanten.
  • De 5 Gouden Regels voor klantgericht verkopen in de winkel:
    1. Begroet iedere klant hartelijk.
    2. Stel tenminste 3 vragen.
    3. Geef een optimaal en goed onderbouwd advies.
    4. Vraag waar je de klant nog meer mee kunt helpen.
    5. Bedank iedere klant en zorg voor een mooi ‘uitzwaaimoment’.
  • Actief klantgericht leren bijverkopen (upsellen) en oefenen.
  • Veel oefenen op de winkelvloer.
  • Omgaan met lastige situaties en klachten (optioneel 3e dagdeel).

We stellen de training in overleg met jou op maat samen met onderwerpen waar jouw team beter van wordt. 

Resultaat

Na de training zijn de deelnemers completere verkopers geworden. Denken en handelen zij op een klantgerichte wijze en halen meer uit ieder klantcontact. Zij zijn goede gastheren en -vrouwen voor klanten en weten de 5 Gouden Regels voor klantgericht verkopen effectief toe te passen. Met blije klanten, een hoger gemiddeld bonbedrag en veel meer werkplezier als resultaat.

Wij trainen in heel Nederland. Bij voorkeur doen we dat echt letterlijk op de winkelvloer zodat jullie teamleden kunnen werken in hun vertrouwde omgeving en met hun eigen producten. Wij adviseren jullie graag.

De Training Klantgericht Verkopen kunnen we zowel in het Nederlands als in het Engels verzorgen.

Duur training: 2 keer een dagdeel

WIJ WERKEN O.A. VOOR:

 

ruim 850.000

mensen getraind

waarvan 150.000

in Givability®

met 12

trainers

actief in 5

landen

Maak een feestje van je werk!
nl